ریسه

اقدامات ایمنی در استفاده از ریسه های LED

۱٫ آیا می توان ریسه های نوار LED را برش داد؟

تقریبا همه نوارهای ریسه LED ما قابل برش هستند. اکثر ریسه های LED ما را می توان در هر ۵ تا ۱۰۰ سانتی متر برش داد، اگرچه بسیار مهم است که مطمئن شوید از کجا می برید. قبل از هر برشی، اطمینان حاصل کنید که نوارهای LED شما از هر منبع برقی جدا و خاموش شده باشند. هنگام برش، مطمئن شوید که از برش روی دیود یا هر یک از کانکتورها یا آبکاری مس خودداری کنید. تمام نوارهای ما با خطوط برش از پیش مشخص شده برای راحتی شما ساخته می شوند. اگر از نوارهای LED ضد آب استفاده می کنید، مطمئن شوید که یک درپوش انتهایی را روی انتهای بریده شده قرار دهید و آن را در برابر آب نگه دارید!

۲٫ آیا می توان ریسه های نواری من را وصل کرد یا دوباره وصل کرد؟

البته که می توانند! یکی از بهترین چیزهایی که در مورد نوارهای نور LED وجود دارد، سهولت استفاده و انعطاف پذیری آنها است. نوارهای شما می توانند به روش های مختلف به یکدیگر متصل شوند، یا اگر تصمیم به بریدن آنها دارید، دوباره وصل شوند. درست مانند قطع کردن ریسه های نوار LED، قبل از تلاش برای اتصال یا وصل مجدد نوارها، مطمئن شوید که آنها از برق جدا شده و خاموش هستند. ساده ترین راه برای اتصال ریسه های نواری استفاده از برخی از لوازم جانبی سیم کشی مانند اتصال دهنده های نوار به نوار، اکستنشن های نوار به نوار، کابل های برق و غیره است. اگر دانش فنی و ابزار لازم را دارید، ریسه های نواری ما را می توان با لحیم کاری وصل کرد حتی پس از برش. با این حال، لحیم کاری می تواند خطرناک باشد، بنابراین مطمئن شوید که اقدامات احتیاطی را انجام داده اید و قبل از لحیم کاری سیم ها چه کاری انجام می دهید.

۳٫ چند ریسه نواری را می توان با هم نصب و روشن کرد؟

چند ریسه نواری دارید؟ در تمام صداقت، این یک پاسخ واقعی است. به طور فرضی، با توجه به اینکه آداپتورهای لازم برای مدیریت تمام وات را دارید، می‌توانید همه ریسه های نواری در جهان را با هم اجرا کنید. هر چند واقع بینانه، شما می توانید دو نوار چگالی معمولی را فقط با آن دو قطعه به هم متصل کنید. با این حال، اگر می خواهید نوارهای با چگالی بالا یا بیش از دو نوار با چگالی معمولی را با هم اجرا کنید، به یک قطعه اضافی به نام تقویت کننده LED نیاز دارید. درخصوص تقویت کننده ها اگر سوالی داشتید در نظرات از ما بپرسید. لطفاً به یاد داشته باشید، فقط به این دلیل که همه نوارهای خود را با هم اجرا کرده اید به این معنی نیست که می توانید آنها را همانطور که هست روشن کنید. اطمینان حاصل کنید که آداپتور LED شما می تواند با وات افزایش یافته چندین نوار مقابله کند.

۴٫ آیا ریسه های نواری LED ضد آب هستند؟

بله و خیر، در حالی که ما نوارهای LED کاملا ضد آب (IP-67) را می فروشیم که می توانید آنها را در زیر آب غوطه ور کنید و روشن کنید، همه نوارهای ما آنقدر مقاوم نیستند. نوارهای LED ضد آب و هوا (IP-65) ما تقریباً قابلیت ضد آب دارند و می توانند در برابر باران و رطوبت عمومی مقاومت کنند، اما در زیر آب روشن یا اصطلاحا زنده نمی مانند. نوارهای نور LED داخلی ما (IP-30) مقاوم در برابر آلودگی هستند تا نوارهای شما را از گرد و غبار و کمی خاک سست در اینجا و آنجا در امان نگه دارند. همیشه مطمئن شوید که قبل از خرید، بررسی کنید که نوارهای شما برای چه نوع محیطی رتبه بندی شده اند، و مطمئن شوید که هرگز از نوارها در شرایطی که برای آنها طراحی نشده اند استفاده نکنید.

۵٫ آیا ریسه های ال ای دی برای کودکان یا بچه ها ایمن هستند؟

تا زمانی که انتهای نوارهای بریده شده را درپوش و مهر و موم نگه دارید، سیم های سرگردان را دور از دسترس قرار دهید، و هر قطعه کوچک خارجی را به درستی دور بیندازید، بله، نوارها برای کودکان ایمن هستند. مطمئن شوید که نوارهایتان را روی قرقره‌هایشان نگه دارید تا زمانی که آماده باشید با آن‌ها کار کنید تا احتمال اینکه فرزندانتان در نورهای نواری طولانی‌تر در هم بپیچند یا در هم بپیچند را کاهش دهید. هنگامی که پروژه شما انجام شد، نوارها به دلیل حرارت کم و در برخی موارد آستین سیلیکونی محافظ، حتی در صورت روشن بودن، برای لمس ایمن هستند. بنابراین تا زمانی که اقدامات احتیاطی لازم را انجام داده اید، در مورد فرزندان و پروژه های LED خود نباید هیچ نگرانی داشته باشید.

۶٫ برای چه چیز دیگری می توانم از ریسه های ال ای دی استفاده کنم؟

تنها محدودیت واقعی در اینجا تخیل است، زیرا نورهای نواری به سرعت در حال بهبود هستند. در حالی که بسیاری از مردم می دانند که ریسه های ال ای دی برای برجسته سازی در اطراف خانه عالی هستند، برخی از جاده های کمتر پیموده شده از نوآوری LED را می توان یافت. برخی از افراد دوست دارند فضای داخلی اتومبیل یا حتی قایق های خود را با ریسه های ال ای دی روشن کنند. حتی شگفت‌انگیزتر از آن، افرادی هستند که پیراهن‌ها و سایر لباس‌ها را با ریسه های ال ای دی سیم‌کشی کرده‌اند تا به انتخاب مد خود درخشش خاصی ببخشند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *