دسته‌بندی نشده

چطور ولتاژ مورد نیاز ریسه های ال ای دی را انتخاب کنیم ؟

 

 

هنگامی که در جستجوی برای خرید یک ریسه LED هستید ، ممکن است بارها و بارها با یک رتبه بندی ولتاژ مواجه شوید. اما مطمئن نیستید که دقیقاً این ولتاژ ها به چه معنی هستند؟ کدام یک را انتخاب کنید ؟ ۱۲ ولت یا ۲۴ ولت ؟ خب برای اینکه در خصوص این موضوع بهتر متوحه شوید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

کدام یک بهترند ۱۲ ولت یا ۲۴ ولت ؟

یک دوراهی رایج هنگام خرید ریسه بین LED 12 ولت یا ۲۴ ولت آن است. باید بدانید که هر دو در ریسه در  ولتاژ پایین قرار می گیرند و ۱۲ ولت رایج تر از سایر است. اما سوالی مهم کدام بهتر است؟

این به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما سؤالات زیر باید به شما در محدود کردن آن کمک کند.

۱) آیا در حال حاضر منبع تغذیه ای دارید؟ از مشخصات این منبع تغذیه اطلاع دارید؟

برای مثال، اگر از باتری‌های ۱۲ ولتی استفاده می‌کنید یا در حال حاضر موجودی منابع تغذیه ۱۲ ولتی دارید، بهتر است مطمئن شوید که ریسه های LED جدید با آنچه قبلاً دارید مطابقت دارند. به این ترتیب، شما نیازی به خرید یک مجموعه جدید از منبع تغذیه ندارید که فقط با LED ها مطابقت داشته باشد. در واقع به طور خلاصه، تناسب میان منبع تغذیه و ریسه مهم است.

۲) آیا نیاز است که ریسه های LED به طول خاصی بریده شوند؟

به طور کلی در  ریسه های LED 12 ولت در هر رشته ۳ LED و ربسه های LED 24 ولت در ۶ LED در هر رشته ارائه می شوند. در حالی که می توان آنها را به طول بین این رشته ها برش داد، نمی توان آنها را در یک رشته برش داد. این به این معناست که نوارهای LED 12 ولت هر ۳ ال ای دی قابل برش هستند، در حالی که نوارهای LED 24 ولت هر ۶ ال ای دی قابل برش هستند. بسته به چگالی LED، برش هر ۶ LED روی نوار ۲۴ ولت می تواند به این معنی باشد که گزینه های طول شما به جای ۱٫۵ اینچ در ۱۲ ولت، ۳ اینچ افزایش می یابد.

۳) اگر هیچ مقیاسی برای مقایسه ندارید؟ باید گفت ریسه های ۲۴ ولت عملکردی بهتر خواهند داشت.

به طور کلی، همان محصولی که در ولتاژهای ۱۲ و ۲۴ ولت ارائه می شود، دارای همان تعداد LED با قدرت و نور خروجی یکسان، اما ترکیب ولتاژ و آمپر متفاوت است.

برای مثال، یک نوار LED 24 وات بر متر در ولتاژ ۱۲ ولت، ۲٫۰ آمپر در هر متر می کشد، در حالی که نوع ۲۴ ولت، ۱٫۰ آمپر در هر متر می کشد. هر دو ۲۴ وات را می کشند و مقدار نور خروجی یکسانی را ارائه می دهند، اما از آنجایی که نوع ۲۴ ولت آمپر کمتری می کشد، عموماً در داخل نوار LED و همچنین در منبع تغذیه عملکرد بهتری خواهد داشت.

این به این دلیل است که مقاومت فقط توسط آمپر تعیین می شود و مستقل از ولتاژ است. بنابراین، در غیر این صورت، گزینه آمپر پایین تر (۲۴ ولت) عملکرد الکتریکی بهتری خواهد داشت. (این همان منطقی است که چرا شبکه های برق از چندین هزار کیلو ولت در حین انتقال انرژی استفاده می کنند و سپس در هنگام توزیع در خانه ها این مقدار را کاهش می دهند). بنابراین، اگر انتخاب منبع تغذیه و طول قابل برش ملاحظات قابل توجهی نباشد، ما معتقدیم که ۲۴ ولت بر ۱۲ ولت برتری دارد.

 

 

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *