دسته‌بندی نشده

نحوه برش ریسه ال ای دی

استفاده از ریسه شلنگی در نورپردازی نمای ساختمان، نورپردازی داخلی و سقف کناف و کاربری نورمخفی باعث شده تا بسیار محبوب شوند. برای استفاده از ریسه نواری  و  ریسه شلنگی ابتدا باید نحوه نصب و برش آن ها را یاد بگیریم. ریسه های ال ای دی به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی با یک قیچی یا کاتر جدا شوند. هر نوار دارای یک جفت نقطه مسی در انتهای آن است. تا زمانی که بین نقاط را برش دهید، همه ال ای دی ها کار خواهند کرد. از آنجا می توانید ال ای دی ها را از طریق اتصال سریع یا با لحیم کاری به منبع تغذیه متصل کنید.

طول ریسه مورد نیاز خود را اندازه گیری کنید. ریسه ها در یک نوار بلند عرضه می شوند. شما می توانید ریسه ها را جداگانه را در صورت نیاز قطع کنید، اما آنها باید در نقاط خاصی بریده شوند تا به درستی کار کنند. البته باید برش را در محل برش ایجاد کنید. بعضی از ریسه ها هستند که قابلیت برش های زیر یک متر دارند؛ مثلا برش های 20 سانت و حتی بعضی ریسه نواری های جدید لوپ لایت که قابلیت برش به ازای هر یک ال ای دی یا هر 3 ال ای دی را دارا هستند.

خط برش را روی نقاط مسی چیپ LED پیدا کنید. به دنبال یک جفت نقطه مسی در نوار باشید. نقاط مسی محل اتصال هر چراغ به چراغ بعدی در نوار ریسه را نشان می دهد. یک خط برش نقطه‌ دار را خواهید دید که بین نقاط مسی قرار دارد. نزدیک ترین خط به طول LED که قبلا اندازه گیری کرده اید را انتخاب کنید. خط تنها جایی است که می توانید با خیال راحت ریسه ها را برش دهید. اگر جای دیگری را برش دهید، ریسه کار نمی کند و ال ای دی قطع می شود. برای جلوگیری از آسیب رساندن به ال ای دی ها، برش را با دقت انجام دهید.

لحیم کاری

پوشش پلاستیکی انتهای نوار LED را خراش دهید. از یک چاقوی تیز یا جعبه برش استفاده کنید. درست بالای نقاط مسی انتهای LED به پلاستیک برش دهید. آنقدر پلاستیک را بردارید تا نقاط مسی نمایان شود، سپس تیغه را در امتداد آنها بتراشید تا هر گونه زباله پلاستیکی پاک شود.

فلز را در بالای پایانه های مسی لحیم کنید. یک هویه لحیم کاری را گرم کنید و سیم لحیم فلزی را روی ال ای دی نگه دارید. سیم لحیم کاری را مستقیماً روی نقاط مسی ذوب کنید. به اندازه کافی از لحیم کاری استفاده کنید تا گودال های فلزی کوچکی را تشکیل دهید که مس را کاملاً بپوشانند.

 

یک سوراخ کوچک در انتهای کلاهک پلاستیکی ایجاد کنید. یک درپوش پلاستیکی انتهایی را از یک فروشگاه لوازم خانگی تهیه کنید. از چاقو یا جعبه برش برای سوراخ کردن انتهای بسته کلاهک استفاده کنید. پلاستیک را خراش دهید تا دهانه به اندازه کافی پهن شود تا سیم ها از آن عبور کنند.

سیم ها را به طول برش دهید و آنها را از طریق کلاهک بکشید. شما به یک سیم سیاه و قرمز نیاز دارید که با پایانه های LED تراز شود. طول سیم مورد نیاز برای اتصال LED را به منبع برق خود اندازه بگیرید. کمی طول اضافی، حدود 1/2 اینچ (1.3 سانتی متر)، در انتهای هر سیم بگذارید.
سیم ها را از سوراخ کوچکی که قبلاً در کلاهک بریده اید، بلغزانید، نه از سوراخ بزرگتر.

سیم ها را با سیم کش ها جدا کنید. حدود 1/2 اینچ (1.3 سانتی متر) از پوشش انتهای سیم ها را جدا کنید. سیم کش ها را تا انتهای سیم ببندید. دسته ها را به سمت پایین فشار دهید تا پوشش سیم را برش دهید.

هر انتهای سیم را با لحیم بچرخانید و بپوشانید. هر بار روی 1 سیم کار کنید. انتهای سیم را بچرخانید تا تمام رشته های فرسوده با هم در هم بپیچند. دوباره آهن لحیم کاری را گرم کنید، سپس لحیم کاری را روی سیم در معرض ذوب کنید. این کار را برای هر سیم انجام دهید.
سیم ها را به LED لحیم کنید. قطبیت را مطابقت دهید، سیم سیاه را با LED ها و سیم قرمز را با + هم تراز کنید. هویه لحیم کاری را به لحیم روی LED بزنید تا مایع شود، سپس سیم ها را وصل کنید. سیم ها را در جای خود نگه دارید تا زمانی که لحیم کاری دوباره جامد شود. پس از خنک شدن لحیم، سیم ها را بکشید تا مطمئن شوید که در جای خود لحیم شده اند.

سیم ها را به منبع برق وصل کنید. سر دیگر سیم ها را به منبع برق وصل کنید. ممکن است لازم باشد قبل از آزمایش مدار الکتریکی، انتهای سیم‌ ها را بچرخانید و آنها را با لوله کوچک یا درپوش انتهایی بپوشانید. همچنین می توانید مراحل لحیم کردن سیم ها را به ال ای دی دیگر تکرار کنید.

 

درپوش انتهایی سیلیکونی را روی ال ای دی بچسبانید. یک کلاه پلاستیکی دیگر بگیرید. آن را تا نیمه با چسب سیلیکونی پر کنید. سپس، درپوش را روی انتهای آزاد نوار LED فشار دهید. اطمینان حاصل کنید که درپوش برسد.

 

چراغ های LED را تست کنید. سوئیچ منبع تغذیه را بچرخانید. همه چراغ های ال ای دی باید فعال شوند. اگر این کار را نکنند، ممکن است سیم ها به درستی قرار نگیرند. بررسی کنید که سیم های رنگی با ترمینال صحیح مطابقت داشته باشند.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *